110 år efter att Alfa Romeo grundats återvänder Alfa Romeo till sina rötter och kommer tillbaka med en av legenderna i dess historia och motorfordon i allmänhet: Giulia GTA
Upptäck mer
Quadrifoglio är det emblem som bärs av våra främsta prestandabilar. Emblemet har sitt ursprung i en racinglegend från 1923 och används idag av Alfa Romeo som ett varumärke för något utöver det vanliga.
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
5 stjärnor EURO NCAP
Italiensk design, unik stiö
Q4 fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
Kraft från 160hk till 280hk
Viktfördelning 50/50
Unik italiensk design
RWD eller Q4 Fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Italiensk elegans
Toppklass körglädje
En sportig karaktär, i ren Alfa Romeo stil
Upptäck mer
Ange dina biluppgifter här i fyra enkla drag för att få erbjudanden och tjänster som är exklusiva för dig och din bil!
newCartoolLoggedUserAddCarMessage
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj hur uppgifter om din bil ska registreras och upptäck alla tillgängliga servicetjänster!
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj modell
Förläng garantin och upptäck den schemalagda servicen för din bil!
Utforska våra tillbehör som är utformade för din bil!
Vill du få erbjudanden, exklusiva tjänster och anpassat innehåll för din bil?
Vi väntar på dig: registrera dig på myAlfaRomeo!
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Behöver du information eller support? Behöver du en offert? Vill du boka tid? Vi ser fram emot att höra från dig!
Chassinumret finns i bilens registreringsbevis, garantidokument, i vindrutans nederkant och även på tröskeln till höger dörr.
Mit den Diensten von Mopar® Connect steht Ihnen ein Service-Assistent zur Verfügung, der Sie im Fall von Diebstahl, Unfall oder Pannen unterstützt. Außerdem können Sie durch die neuen Remote-Funktionen stets sehen, wo sich Ihr Fahrzeug befindet und behalten den Zustand Ihres Fahrzeugs immer im Blick.
Mopar® Connect ist als Option direkt beim Neuwagenkauf oder als Zubehörprodukt verfügbar, wenn Sie ein kompatibles Jeep® Fahrzeug besitzen.
Für mehr Informationen bezüglich Verfügbarkeit und Aktivierung der Dienste wenden Sie sich bitte an einen autorisierten Jeep® Händler oder Servicepartner.
Entdecken Sie jetzt Mopar® Connect!
SOS Call: om en nödsituation uppstår kan du ringa SOS Alarm (24 timmar om dygnet) manuellt via en knapp inuti bilen, alternativt genom mobilappen My Alfa Connect. Samtal som kopplas upp från bilen blir automatiskt lokaliserade av Alfa Connect Box. Det automatiska SOS larm-samtalet är istället automatiskt genererat och kopplas upp till en kundservice under vissa omständigheter vid en krock.
Vägassistans: vid behov av vägassistans kan du kontakta en kundtjänstmedarbetare över telefon via bilens radio, alternativt genom mobilappen My Alfa Connect. Genom det sistnämnda alternativet kommer bilens geografiska position samt chassinummer automatiskt att framföras till operatören hos kundtjänst. Under specifika omständigheter såsom systemfel av drivlinan, bränslesystemet eller bromssystemet kommer bilen automatiskt att starta ett samtal mellan bilens passagerare och vägassistans och då automatiskt uppge bilens geografiska position och chassinummer.
Remote Operations: du kan interagera med din Alfa Romeo utan att ens behöva vara i närheten av den. Lås eller lås upp bilen samt sätt igång lamporna genom en enkel knapptryckning på din smartphone eller smartwatch.
Vehicle Finder: att hitta din bil på en full parkeringsplats kommer inte längre att vara något problem. Se din bils geografiska position på din smartphone, smartwatch eller via en hemsida. Du kan även se avståndet mellan dig och din bil samt få en vägbeskrvning till bilen.
My Remote inkluderar även At-Home Digital Assistant*, Drive Alerts* och Eco-Score*.
Vehicle Info: ta reda på din bils status på ett ögonblick. Detta paket håller dig uppdaterad i realtid med information om din bil såsom bränslenivå, lufttryck i däcken, oljenivå samt mätarställning. Genom att logga in via My Alfa Connects mobilapp eller via hemsidan kan du se din bils fordonsinformation, uppdaterad så sent som senaste gången bilen användes. Få en fullständig uppdatering om din bil i realtid för maximal körsäkerhet.
My Car inkluderar även Vehicle Health Alert* samt In-Vehicle Notifications*.
Send & GO*: ett avancerat navigationssytem tillåter dig att söka efter en destination i din smartphone för att sedan, genom My Alfa Connects mobilapp, skicka destinationen till din bils navigationssystem tack vare Send & Go-funktionen. Att nå din destination har aldrig varit enklare, utan störande moment mellan din bil och din smartphone.
My Navigation inkluderar även POI Search*, Live Weather/Live Traffic/Live Speedcams*, Last Mile Navigation* samt Parking Finder /Fuel Finder för smart navigering.
Wi-Fi Hotspot: med fordonets 4G LTE (internetuppkoppling), framtagen av Ubigi, kan upp till 8 enheter samtdigt koppla upp sig till internet för att garantera att samtliga passagerare håller sig underhållna under resans gång. Den första registeringen måste göras i bilen medans du är uppkopplad till bilens internet. När detta väl är gjort kan du och alla passagerare koppla upp till internet och använda sina enheter.
Theft Alarm Notification: om din bil upptäcker ett misstänkt stöldförsök, såsom icke-auktoriserad bärgning, kommer du få en notifikation. Detta gäller överskrifter av flertalet funktioner kopplade till bilens stöldlarm, såsom bortkopplande av batteriet samt upptäckta rörelser.
Stolen Vehicle Assistance: denna tjänst ger dig assistans vid händelse av stöld. Du kan kontakta kundtjänst för att begära assistans direkt genom att trycka på “Ring”-knappen i My Alfa Connects mobilapp och när stölden är bekräftad med en polisrapport aktiveras flertalet säkerhetsåtgärder såsom spårning av bilen.
ÄNDAMÅL OCH FÖRFARANDE FÖR BEHANDLINGEN AV PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter som du har tillhandahållit (“Personuppgifter”) kommer behandlas för följande ändamål:
a) Tillhandahålla den efterfrågade tjänsten (“Tjänsten”) för att fullfölja avtalet mellan dig och FCA Italy S.p.A. (“Bolaget”); b) Tillåta att Bolaget genomför undersökningar avseende kundnöjdheten (“Kundnöjdhet”) avseende kvaliteten av Bolagets produkter och tjänster baserat på Bolagets berättigade intresse; c) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, skicka reklam och marknadsföring av Bolagets produkter och tjänster, eller för att genomföra marknadsundersökningar (”Marknadsföring”); d) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, analysera dina beteenden, vanor och benägenhet att konsumera Bolagets produkter och tjänster samt för att tillmötesgå dina förväntningar (”Profilering”); e) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, för att överföra Personuppgifterna till Bolagets dotter- och koncernbolag, och deras samarbetspartners inom bil-, finans-, försäkrings- och telekommunikationssektorn, som kommer att behandla Personuppgifterna för att skicka reklam och marknadsföring av sina produkter och tjänster samt för att genomföra marknadsundersökningar (”Marknadsföring av tredje part”)
Personuppgifterna kan komma att behandlas för ovangivna syften i papperskopior, automatiserat och elektroniskt via post eller e-post, telefon (t.ex. automatiserade telefonsamtal, SMS, MMS), fax eller genom ett annat medel (t.ex. hemsidor, mobila applikationer).
KONSEKVENSER AV ATT INTE TILLHANDAHÅLLA PERSONUPPGIFTERNA
Du har aldrig en skyldighet att tillhandahålla Personuppgifterna. Däremot hindras Bolaget från att tillhandahålla dig Tjänsten om du inte tillhandahåller sådana Personuppgifter som är markerade som obligatoriska. Du kommer däremot ha tillgång till Tjänsten även om du inte tillhandahåller sådana Personuppgifterna som är valfria.
MOTTAGARE AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna kan, på uppdrag av Bolaget och reglerat genom särskilda avtal, komma att behandlas av fysiska och/eller juridiska personer såväl inom som utanför EU. Personuppgifterna kan komma att delas med en tredje part för att fullgöra en rättslig förpliktelse, för att följa ett myndighetsbeslut eller för att bolaget ska tillvarata sina rättsliga intressen.
ÖVERFÖRING AV PERSONUPPGIFTERNA UTANFÖR EES
På grund av Bolagets avtalsrelationer kan Bolaget komma att överföra Personuppgifterna till länder utanför det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES), inkluderande till tredje parter som lagrar Personuppgifterna på uppdrag av Bolaget. Hantering och behandling av Personuppgifterna ska ske i enlighet med ändamålen för behandlingen och tillämplig dataskyddslagstiftning. För det fall Personuppgifterna överförs utanför EES kommer Bolaget att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för att säkerställa ett adekvat skydd för Personuppgifterna, bland annat genom att i sina avtal tillämpa EU:s standardklausuler om överföring av uppgifter utanför EES.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG OCH DATASKYDDSOMBUD
FCA Italy S.p.A., med adress Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italien är personuppgifts-ansvig för behandlingen av Personuppgifterna. Du kan kontakta vårt dataskyddsombud via e-post dpo@fcagroup.com.
LAGRING AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna som behandlas för ändamålen att tillhandahålla Tjänsten och genomföra Kundnöjdhet kommer endast att lagras under den period som kan anses direkt nödvändig för att uppnå sådana ändamål. Personuppgifterna som behandlas för ändamålet att tillhandahålla Tjänsten kan komma att lagras under en längre period om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende tillhandahållandet av Tjänsten.
Personuppgifter som behandlas för ändamålen Marknadsföring och Profilering kommer att lagras från och med att du lämnar ditt samtycke till dess du återkallar detsamma. Om samtycket återkallas kommer Personuppgifterna inte att behandlas något mer för dessa ändamål, men Personuppgifterna kan dock komma att lagras även därefter om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende denna behandling om inte tillämplig tillsynsmyndighet lämnar ytterligare förtydliganden i denna fråga.
DINA RÄTTIGHETER
Du kan utöva följande rättigheter i förhållande till behandlingen av dina Personuppgifter:
1. rätt till tillgång, betyder att du har rätt att få information om att Personuppgifterna behandlas, och när det är tillämpligt, ges tillgång till dem; 2. rätt till rättelse och rätt till radering, betyder att du har rätt att få felaktiga och/eller ofullständiga Personuppgifter rättade, samt att kräva att Personuppgifterna tas bort om begäran är berättigad; 3. rätt till begränsning av behandling, betyder att du har rätt att kräva att personuppgifts-behandlingen begränsas om begäran är berättigad; 4. rätt till dataportabilitet, betyder att du har rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och ha rätt att få Personuppgifterna överförda till andra personuppgiftsansvariga; 5. rätt att göra invändningar, betyder att du har rätt att invända mot behandling av Personuppgifterna om invändningen är berättigad, inkluderande mot att Personuppgifterna behandlas för marknadsföring eller profilering om sådan behandling sker; samt 6. rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet vid lagstridig behandling av Personuppgifterna.
Du kan utöva ovanstående rättigheter genom att skriva till FCA Italy S.p.A., Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italy eller till privacy@fcagroup.com.