MODELLER
110 år efter att Alfa Romeo grundats återvänder Alfa Romeo till sina rötter och kommer tillbaka med en av legenderna i dess historia och motorfordon i allmänhet: Giulia GTA
Upptäck mer
Quadrifoglio är det emblem som bärs av våra främsta prestandabilar. Emblemet har sitt ursprung i en racinglegend från 1923 och används idag av Alfa Romeo som ett varumärke för något utöver det vanliga.
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
5 stjärnor EURO NCAP
Italiensk design, unik stiö
Q4 fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
Kraft från 160hk till 280hk
Viktfördelning 50/50
Unik italiensk design
RWD eller Q4 Fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Ange dina biluppgifter här i fyra enkla drag för att få erbjudanden och tjänster som är exklusiva för dig och din bil!
newCartoolLoggedUserAddCarMessage
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj hur uppgifter om din bil ska registreras och upptäck alla tillgängliga servicetjänster!
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj modell
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}} , {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxRange
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}} , {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Förläng garantin och upptäck den schemalagda servicen för din bil!
Utforska våra tillbehör som är utformade för din bil!
Vill du få erbjudanden, exklusiva tjänster och anpassat innehåll för din bil?
Vi väntar på dig: registrera dig på myAlfaRomeo!
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Behöver du information eller support? Behöver du en offert? Vill du boka tid? Vi ser fram emot att höra från dig!
Chassinumret finns i bilens registreringsbevis, garantidokument, i vindrutans nederkant och även på tröskeln till höger dörr.
Håll dig uppkopplad när du kör och håll dig uppdaterad med din bil, även på avstånd, tack vare My Alfa Connect-appen för smartphones och smartwatches. Alfa Connect Services innebär en ökad säkerhet, uppdaterad information gällade statusen av din Alfa Romeo, ett smart navigationssystem, avståndsfunktioner (fjärrupplysning av bilen, fjärrstyrda lampor), konstant datauppkoppling, alarm samt support vid händelse av stöld. Alfa Connect Services är tillgängliga för de nya Giulia och Stelvio, där Alfa Connect Box är installerad och aktiverad hos en återförsäljare.
SOS/HELP samtal: om en nödsituation uppstår kan du ringa SOS Alarm (24 timmar om dygnet) manuellt via en knapp inuti bilen, alternativt genom mobilappen My Alfa Connect. Samtal som kopplas upp från bilen blir automatiskt lokaliserade av Alfa Connect Box. Det automatiska SOS/HELP larm-samtalet är istället automatiskt genererat och kopplas upp under vissa omständigheter vid en krock.
Vägassistans: vid behov av vägassistans kan du kontakta en kundtjänstmedarbetare över telefon via bilens radio, alternativt genom mobilappen My Alfa Connect. Genom det sistnämnda alternativet kommer bilens geografiska position samt chassinummer automatiskt att framföras till operatören hos kundtjänst. Under specifika omständigheter såsom systemfel av drivlinan, bränslesystemet eller bromssystemet kommer bilen automatiskt att starta ett samtal mellan bilens passagerare och vägassistans och då automatiskt uppge bilens geografiska position och chassinummer.
Remote Operations: du kan interagera med din Alfa Romeo utan att ens behöva vara i närheten av den. Lås eller lås upp bilen samt sätt igång lamporna genom en enkel knapptryckning på din smartphone eller smartwatch.
Vehicle Finder: att hitta din bil på en full parkeringsplats kommer inte längre att vara något problem. Se din bils geografiska position på din smartphone, smartwatch eller via en hemsida. Du kan även se avståndet mellan dig och din bil samt få en vägbeskrvning till bilen.
My Remote inkluderar även At-Home Digital Assistant*, Drive Alerts* och Eco-Score*.
Vehicle Info: ta reda på din bils status på ett ögonblick. Detta paket håller dig uppdaterad i realtid med information om din bil såsom bränslenivå, lufttryck i däcken, oljenivå samt mätarställning. Genom att logga in via My Alfa Connects mobilapp eller via hemsidan kan du se din bils fordonsinformation, uppdaterad så sent som senaste gången bilen användes. Få en fullständig uppdatering om din bil i realtid för maximal körsäkerhet.
My Car inkluderar även Vehicle Health Alert* samt In-Vehicle Notifications*.
Send & GO*: ett avancerat navigationssytem tillåter dig att söka efter en destination i din smartphone för att sedan, genom My Alfa Connects mobilapp, skicka destinationen till din bils navigationssystem tack vare Send & Go-funktionen. Att nå din destination har aldrig varit enklare, utan störande moment mellan din bil och din smartphone.
My Navigation inkluderar även POI Search*, Live Weather/Live Traffic/Live Speedcams*, Last Mile Navigation* samt Parking Finder /Fuel Finder för smart navigering.
Wi-Fi Hotspot: med fordonets 4G LTE (internetuppkoppling), framtagen av Ubigi, kan upp till 8 enheter samtdigt koppla upp sig till internet för att garantera att samtliga passagerare håller sig underhållna under resans gång. Den första registeringen måste göras i bilen medans du är uppkopplad till bilens internet. När detta väl är gjort kan du och alla passagerare koppla upp till internet och använda sina enheter.
Följ stegen på hemsidan för Ubigi till Alfa Romeo för att börja använda wi-fi i din Giulia eller Stelvio.
Theft Alarm Notification: om din bil upptäcker ett misstänkt stöldförsök, såsom icke-auktoriserad bärgning, kommer du få en notifikation. Detta gäller ifall bilen förflyttar sig eller om ett inbrottsförsök sker när bilen är larmad.
Stolen Vehicle Assistance: denna tjänst ger dig assistans vid händelse av stöld. Du kan kontakta kundtjänst för att begära assistans direkt genom att trycka på “Ring”-knappen i My Alfa Connects mobilapp och när stölden är bekräftad med en polisrapport aktiveras flertalet säkerhetsåtgärder såsom spårning av bilen.
De flesta Alfa Connect Services-paketen är redan inkluderade i priset för din bil för en tidsperiod mellan 3 till 5 år, beroende på paket. My Assistant är redan aktivt, medans My Car, My Remote samt My Navigation-paketen kräver slutförande av registreringsprocessen för att aktiveras.
Några Alfa Connect Services paket är tillgängliga för en avgift, med varierande prenumerationstider, däribland My Wi-Fi samt My Theft Assistance.
Gratis provperioder finns tillgängligt för utvalda fordon och underlättar för dig att testa dem olika paketen. Fråga din återförsäljare!
Denna Personuppgiftspolicy har som ändamål att beskriva hanteringen av de personuppgifter som samlas in av FCA Italy S.p.A. (”Bolaget”) på denna webbplats i enlighet med tillämpliga lagar.
PERSONUPPGIFTER SOM SAMLAS IN
De personuppgifter som kan komma att samlas in är följande:
ÄNDAMÅL OCH FÖRFARANDE FÖR BEHANDLINGEN
Personuppgifterna som samlats in (“Personuppgifter”) kommer behandlas för följande ändamål:
Personuppgifterna kan komma att behandlas i papperskopior, automatiserat och elektroniskt via post eller e-post, telefon (t.ex. automatiserade telefonsamtal, SMS, MMS), fax eller genom ett annat medel (t.ex. webbplatser, mobila applikationer).
MOTTAGARE AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna kan, på uppdrag av Bolaget och reglerat genom särskilda avtal, komma att behandlas av fysiska och/eller juridiska personer såväl inom som utanför EU. Personuppgifterna kan komma att delas med en tredje part för att fullgöra en rättslig förpliktelse, för att följa ett myndighetsbeslut eller för att Bolaget ska tillvarata sina rättsliga intressen.
ÖVERFÖRING AV PERSONUPPGIFTERNA UTANFÖR EES
På grund av Bolagets avtalsrelationer kan Bolaget komma att överföra Personuppgifterna till länder utanför det Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (EES), inkluderande till tredje parter som lagrar Personuppgifterna på uppdrag av Bolaget. Lagringstjänster och personuppgiftsbehandling omfattas av de ändamål som gäller för behandlingen och utförs i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning.
För det fall Personuppgifterna överförs utanför EES kommer Bolaget att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för att säkerställa ett adekvat skydd för Personuppgifterna, bland annat genom att i sina avtal tillämpa EU:s standardklausuler om överföring av uppgifter utanför EES.
LÄNK TILL TREDJE PARTS WEBBPLATS
Tredje parts webbplats som du får åtkomst till från denna webbplats är tredje parts ansvar. Bolaget frånsäger sig allt ansvar med hänsyn till begäran om och/eller tillhandahållande av personuppgifter till tredje parts webbplatser.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG OCH DATASKYDDSOMBUD
FCA Italy S.p.A., med adress Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italien är personuppgifts-ansvarig för behandlingen av Personuppgifterna.
Du kan kontakta vårt dataskyddsombud via e-post dpofca@stellantis.com.
LAGRING AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna som behandlas för ändamålen att tillhandahålla Tjänsten och genomföra Kundnöjdhet kommer endast att lagras under den period som kan anses direkt nödvändig för att uppnå sådana ändamål. Personuppgifterna som behandlas för ändamålet att tillhandahålla Tjänsten kan komma att lagras under en längre period om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende tillhandahållandet av Tjänsten.
Personuppgifter som behandlas för ändamålen Marknadsföring och Profilering kommer att lagras från och med att du lämnar ditt samtycke till dess du återkallar detsamma. Om samtycket återkallas kommer Personuppgifterna inte att behandlas något mer för dessa ändamål, men Personuppgifterna kan dock komma att lagras även därefter om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende denna behandling om inte tillämplig tillsynsmyndighet lämnar ytterligare förtydliganden i denna fråga.
Personuppgifter som behandlas för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen kommer att lagras under den period som anges i Bolagets Cookiepolicy.
DEN REGISTRERADES RÄTTIGHETER
Registrerade kan utöva följande rättigheter:
Den registrerade kan utöva ovanstående rättigheter genom att gå till hemsidan https://privacyportal.fcagroup.com
ÄNDRINGAR
Denna Personuppgiftspolicy träder i kraft den 03/06/2021.
Bolaget förbehåller sig rätten att helt eller delvis ändra denna Personuppgiftspolicy eller att uppdatera dess innehåll (t.ex. som en följd av ändringar till tillämpliga lagar). Bolaget kommer att publicera eventuella uppdateringar på denna webbplats.