110 år efter att Alfa Romeo grundats återvänder Alfa Romeo till sina rötter och kommer tillbaka med en av legenderna i dess historia och motorfordon i allmänhet: Giulia GTA
Upptäck mer
Quadrifoglio är det emblem som bärs av våra främsta prestandabilar. Emblemet har sitt ursprung i en racinglegend från 1923 och används idag av Alfa Romeo som ett varumärke för något utöver det vanliga.
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
5 stjärnor EURO NCAP
Italiensk design, unik stiö
Q4 fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Alfa™ Link fjädringssystem
Kraft från 160hk till 280hk
Viktfördelning 50/50
Unik italiensk design
RWD eller Q4 Fyrhjulsdrift
Integrerad bromsystem som standard
Upptäck mer
Italiensk elegans
Toppklass körglädje
En sportig karaktär, i ren Alfa Romeo stil
Upptäck mer
Ange dina biluppgifter här i fyra enkla drag för att få erbjudanden och tjänster som är exklusiva för dig och din bil!
newCartoolLoggedUserAddCarMessage
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj hur uppgifter om din bil ska registreras och upptäck alla tillgängliga servicetjänster!
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj modell
Förläng garantin och upptäck den schemalagda servicen för din bil!
Utforska våra tillbehör som är utformade för din bil!
Vill du få erbjudanden, exklusiva tjänster och anpassat innehåll för din bil?
Vi väntar på dig: registrera dig på myAlfaRomeo!
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Behöver du information eller support? Behöver du en offert? Vill du boka tid? Vi ser fram emot att höra från dig!
Chassinumret finns i bilens registreringsbevis, garantidokument, i vindrutans nederkant och även på tröskeln till höger dörr.
Med urvalet av Alfa Connect tjänster, tillgängliga för Giulietta, har du nya funktioner där du bland annat kan ta reda på vart din bil står parkerad och på ett smidigt sätt se över dess status via din smartphone. Alfa Connect tjänsterna är redan tillgänliga och finns att tillgå som ett tillbehör om du redan äger en kompatibel Alfa Romeo. För mer information gällande tillgänglighet och aktivering, vänligen kontakta valfri Alfa Romeo-auktoriserad återförsäljare. Upptäck hela utbudet av tjänster redan idag!
Att hitta din bil på en fullbelagd parkeringsplats har aldrig varit enklare. Lokalisera bilen på kartan i Alfa Connect-appen och följ närmsta vägen tillbaka till bilen*.
Håll ett öga på din bil, även när du inte sitter vid ratten! Tack vare Activate Notifications-systemet kan du ta emot varningar när din bil lämnar ett valt område eller om personen som kör bilen köra för snabbt.
*Tjänster som kräver din bils geografiska position kan avaktiveras genom att använda Privacy Mode-läget.
my:Car har möjligheten att bistå dig med uppdaterad information gällande din bil. Via Alfa Connect-appen kan du få en överblick över både bränslenivå och däcktryck för att säkerställa att varje resa blir en trygg resa.
Kontrollera bilens status (Vehicle Health Report) med användbar information om din bils aktuella status samt tips på hur du kan ta hand om den på bästa sätt.
Fördelarna med Mopar® Connect är inte enbart de dedikerade funktionerna som är inkluderade i tjänsten, som används genom mobilappen Uconnect™ LIVE samt via hemsidan. Tack vare telematisk information från din bil kan du även bidra till de ständiga förbättringarna i upplevelsen av Mopar® Connect samt uppleva exklusiva fördelar som är designade i samarbete med ledande företag inom olika sektorer.
Försäkringsförmåner
Mopar® Connect är en telematikenhet som kan kombineras med den senaste inom Pay-As-You-Drive and Pay-How-You-Drive upplägg för bilar, med förmåner som är dedikerade till våra uppkopplade kunder. Fråga din återförsäljare eller prata med ditt försäkringsbolag för ta del av alla rabatter som erbjuds för kunder som enbart betalar för det man kör med sin bil.
Begär en auktoriserad återförsäljare att installera en Alfa Connect-enhet i din bil för att ha möjlighet att utnyttja tjänsterna samt förmedla dina personuppgifter och din mailadress.
Du kommer då få ett email med en länk för att aktivera dina tjänster. Registrera dig eller logga in med ditt FCA-konto med av länken inkluderad i emailet sant ange information om din bil för att slutföra aktiveringen. Du kommer därefter få ett bekräftelsemail när ditt Alfa Connect är aktivt.
Ladda ner Alfa Connect-appen eller gå in via din personliga sida för att börja använda Alfa Connect och dess tjänster idag!
När dina aktiva Alfa Connect tjänster är på väg att utgå kan du alltid förnya dem på det sätt som passar dig och dina behov bäst.
Förlängning av tjänsterna finns över 12, 24 eller 36 månader.
Fråga om mer information om produkternas tillgänglighet, priser för förnyande av tjänster eller boka ett möte - allt hos din närmaste återförsäljare.
ÄNDAMÅL OCH FÖRFARANDE FÖR BEHANDLINGEN AV PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter som du har tillhandahållit (“Personuppgifter”) kommer behandlas för följande ändamål:
a) Tillhandahålla den efterfrågade tjänsten (“Tjänsten”) för att fullfölja avtalet mellan dig och FCA Italy S.p.A. (“Bolaget”); b) Tillåta att Bolaget genomför undersökningar avseende kundnöjdheten (“Kundnöjdhet”) avseende kvaliteten av Bolagets produkter och tjänster baserat på Bolagets berättigade intresse; c) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, skicka reklam och marknadsföring av Bolagets produkter och tjänster, eller för att genomföra marknadsundersökningar (”Marknadsföring”); d) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, analysera dina beteenden, vanor och benägenhet att konsumera Bolagets produkter och tjänster samt för att tillmötesgå dina förväntningar (”Profilering”); e) Baserat på ditt uttryckliga samtycke, för att överföra Personuppgifterna till Bolagets dotter- och koncernbolag, och deras samarbetspartners inom bil-, finans-, försäkrings- och telekommunikationssektorn, som kommer att behandla Personuppgifterna för att skicka reklam och marknadsföring av sina produkter och tjänster samt för att genomföra marknadsundersökningar (”Marknadsföring av tredje part”)
Personuppgifterna kan komma att behandlas för ovangivna syften i papperskopior, automatiserat och elektroniskt via post eller e-post, telefon (t.ex. automatiserade telefonsamtal, SMS, MMS), fax eller genom ett annat medel (t.ex. hemsidor, mobila applikationer).
KONSEKVENSER AV ATT INTE TILLHANDAHÅLLA PERSONUPPGIFTERNA
Du har aldrig en skyldighet att tillhandahålla Personuppgifterna. Däremot hindras Bolaget från att tillhandahålla dig Tjänsten om du inte tillhandahåller sådana Personuppgifter som är markerade som obligatoriska. Du kommer däremot ha tillgång till Tjänsten även om du inte tillhandahåller sådana Personuppgifterna som är valfria.
MOTTAGARE AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna kan, på uppdrag av Bolaget och reglerat genom särskilda avtal, komma att behandlas av fysiska och/eller juridiska personer såväl inom som utanför EU. Personuppgifterna kan komma att delas med en tredje part för att fullgöra en rättslig förpliktelse, för att följa ett myndighetsbeslut eller för att bolaget ska tillvarata sina rättsliga intressen.
ÖVERFÖRING AV PERSONUPPGIFTERNA UTANFÖR EES
På grund av Bolagets avtalsrelationer kan Bolaget komma att överföra Personuppgifterna till länder utanför det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES), inkluderande till tredje parter som lagrar Personuppgifterna på uppdrag av Bolaget. Hantering och behandling av Personuppgifterna ska ske i enlighet med ändamålen för behandlingen och tillämplig dataskyddslagstiftning. För det fall Personuppgifterna överförs utanför EES kommer Bolaget att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för att säkerställa ett adekvat skydd för Personuppgifterna, bland annat genom att i sina avtal tillämpa EU:s standardklausuler om överföring av uppgifter utanför EES.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG OCH DATASKYDDSOMBUD
FCA Italy S.p.A., med adress Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italien är personuppgifts-ansvig för behandlingen av Personuppgifterna. Du kan kontakta vårt dataskyddsombud via e-post dpo@fcagroup.com.
LAGRING AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna som behandlas för ändamålen att tillhandahålla Tjänsten och genomföra Kundnöjdhet kommer endast att lagras under den period som kan anses direkt nödvändig för att uppnå sådana ändamål. Personuppgifterna som behandlas för ändamålet att tillhandahålla Tjänsten kan komma att lagras under en längre period om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende tillhandahållandet av Tjänsten.
Personuppgifter som behandlas för ändamålen Marknadsföring och Profilering kommer att lagras från och med att du lämnar ditt samtycke till dess du återkallar detsamma. Om samtycket återkallas kommer Personuppgifterna inte att behandlas något mer för dessa ändamål, men Personuppgifterna kan dock komma att lagras även därefter om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende denna behandling om inte tillämplig tillsynsmyndighet lämnar ytterligare förtydliganden i denna fråga.
DINA RÄTTIGHETER
Du kan utöva följande rättigheter i förhållande till behandlingen av dina Personuppgifter:
1. rätt till tillgång, betyder att du har rätt att få information om att Personuppgifterna behandlas, och när det är tillämpligt, ges tillgång till dem; 2. rätt till rättelse och rätt till radering, betyder att du har rätt att få felaktiga och/eller ofullständiga Personuppgifter rättade, samt att kräva att Personuppgifterna tas bort om begäran är berättigad; 3. rätt till begränsning av behandling, betyder att du har rätt att kräva att personuppgifts-behandlingen begränsas om begäran är berättigad; 4. rätt till dataportabilitet, betyder att du har rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och ha rätt att få Personuppgifterna överförda till andra personuppgiftsansvariga; 5. rätt att göra invändningar, betyder att du har rätt att invända mot behandling av Personuppgifterna om invändningen är berättigad, inkluderande mot att Personuppgifterna behandlas för marknadsföring eller profilering om sådan behandling sker; samt 6. rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet vid lagstridig behandling av Personuppgifterna.
Du kan utöva ovanstående rättigheter genom att skriva till FCA Italy S.p.A., Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italy eller till privacy@fcagroup.com.