Giulia
  • Stil
  • Teknik
  • SÄKERHET
  • Dynamik
  • HJULUPPHÄNGNING
  • Drivsystem
  • Klädsel
Stil

EXTERIÖR

Ikonisk italiensk design

Stil är en inre egenskap. Därför har nya Giulia alla de utmärkande Alfa Romeo-egenskaperna som standard: känsla för proportioner, enkelhet, gedigna ytmaterial och passionerat hantverk. Framtill finns ”Trilobe” som kanske är den mest berömda och välbekanta fronten inom bilindustrin. På sidan markerar en tydlig linje dörrarna och bilens kraftfulla bakvagn. Alla dessa stilelement är mer än bara estetiska detaljer, de är också funktionella. Det är så Alfa Romeo väckte liv i 'La Meccanica delle emozioni'.

Giulia är utrustad med 5-ekrade, 16-tums lättmetallfälgar i aluminium som standard. Bromsok i aluminium är en del av den innovativa lösningen för att skapa en lättare bil.
Bakljus med LED-teknik höjer säkerheten och synligheten i alla väder.

INTERIÖRER

Organisk komfort

Nya Giulias interiör är basal men ändå högkvalitativ, skapad runt föraren och förarens rörelser. Tekniken fokuserar på körglädjen. Mittkonsolen och TFT-instrumentgruppen är föraranpassade. De elmanövrerade framsätena är klädda i svart tyg med handsydda sömmar, precis som en skräddarsydd kostym.

Alfa Romeo Giulia Base Interiorer
Svartklädda tygsäten i speciell teknisk textil är standard i Giulia.
Den svarta startknappen är integrerad i den läderklädda ratten.
Teknik
Teknik

INFOTAINMENT

En ny generation användargränssnitt

Redan i standardutförandet har nya Giulia den nya generationens innovativa infotainmentsystem som styrs med den intuitiva Rotary Pad på mittkonsolen. Det nya infotainmentsystemet har också avancerad röstigenkänning och rattmonterade kontroller, och med hjälp av Bluetooth-teknik spelar det upp ljudinnehåll från smartphones och möjliggör handsfreesamtal.

New Connect 6,5-infotainmentsystem.
Klimatkontroll med två zoner höjer komforten för passagerarna.
Instrumentgrupp med 3,5-tums TFT-display förser föraren med information om körningen.
SÄKERHET

SÄKERHET

Toppmoderna lösningar

Nya Giulia är utrustad med de mest avancerade systemen för aktiv säkerhet. Det integrerade bromssystemet (IBS) är en unik elektromekanisk lösning för omedelbar bromsrespons. Systemet bidrar till att uppnå en bromssträcka som är bäst i segmentet: från 100 km/h till 0 på 38,5 m. Kollisionsvarnaren, FCW (Forward Collision Warning), och varningssystemet för oavsiktligt filbyte, LDW (Lane Departure Warning), tillhör också standardutrustningen och använder innovativa sensorsystem för att undvika kollisioner. Som tillval kan Giulia utrustas med andra säkerhetssystem som dödavinkelövervakning (BSM) med backvarnare för korsande trafik med dynamiska stödlinjer.

Lane Departure Warning (LDW) varnar föraren om bilen är på väg att lämna sitt körfält.
Forward Collision Warning (FCW) varnar föraren för möjliga kollisioner och aktiverar bromssystemet i akuta situationer.
Dödavinkelnövervakning (BSM) varnar föraren för fordon/föremål i den döda vinkeln. Systemet arbetar med två radar på sidan av bakre stötfångaren och en speciell signal som avges på ytterbackspegeln.
Dynamik
Dynamik
HJULUPPHÄNGNING

HJULUPPHÄNGNING

Unikt hjulupphängningssystem

Tack vare införandet av det senaste inom teknik och material ger nya Giulia optimal styrning i kombination med lyxig komfort. Den traditionella hjulupphängningen har uppdaterats med en patenterad lösning vid namn AlfaLink™. Omfattande användning av aluminium i både fram- och bakhjulsupphängningen har bidragit till att bilens totalvikt minskats. Nya Giulia är både smidig och säker, utan några kompromisser beträffande körglädjen.

Framvagnsupphängning med dubbel wishbone-konfiguration AlfaLink™ med semi-virtuell styraxel ger +20 % linjärt rattmoment, bättre väggrepp i sidled, och mindre understyrning och överstyrning.
Bakhjulsupphängning AlfaLink™ med fyra och en halv länk ger väghållning som är bäst i segmentet med utmärkt komfort för samtliga passagerare.
Drivsystem
Drivsystem

Drivsystem

TILLGÄNGLIG FÖR NYA GIULIA

I HJÄRTAT AV EN NY KÄNSLA

Nya Giulia finns med en turbomotor i aluminium som förenar prestanda och effektivitet med en balans utan motstycke.2,2-liters dieselmotorn genererar 150 hk med 6-växlad manuell växellåda. Fungerar även i låga hastigheter med ökat vridmoment med syfte att leverera progressiv respons utan turbofördröjning. 

Se Giulia Super för fler motoralternativ. 

BENSIN

Motor
2,0 bensinmotor 200 hk
Cylindrar
4 cylindrar Turboladdad
Automatväxellåda 8-stegad automatväxellåda
Förbrukning 5,9* l/100 km 
CO₂-utsläpp 130* g/km 
Utsläppsklass Euro 6 
  *mål

DIESEL

Motor
2,2 diesel 150 hk
Cylindrar
4 cylindrar Turboladdad
Manuell växellåda 6-stegad manuell växellåda
Förbrukning 4,2* l/100 km
CO₂-utsläpp 109* g/km
Utsläppsklass Euro 6 
  *mål
Klädsel

KLÄDSEL

Upptäck nya Giulias klädsel med genomgående konsekvens i utrustning, formgivning och prestanda i varje utförande.